En BMW iX3 har typisk en registreringsafgift på mellem 13.000 kr. og 65.000 kr., hvis den importeres brugt i 2024.
BMW iX3 så første gang dagens lys i Danmark i 2021. Den baghjulstrukne BMW iX3, som er den mest efterspurgte importelbil fra BMW, fås på det danske marked i udstyrsvarianterne Charged og Charged Plus. De tyske pendanter til udstyrsvarianterne er hhv. Inspiring og Impressive. Bemærk ligeledes at 2022/23-modellen, modsat 2021-modellen, indeholder M Sport pakke.
Afgiften kan variere alt afhængigt af årgang, ekstraudstyr, kilometerstand og 1. registreringsdato. Grundet løbende prisstigninger fra BMW vil afgiften være højere jo senere registreringen er foretaget første gang.
Alt afhængigt af ovenstående, ved 1. indregistrering i det angivne år, vil afgiften på en BMW iX3 typisk være:
2021 | 13.000 kr. – 41.000 kr. |
2022 | 28.000 kr. – 59.000 kr. |
2023 | 32.000 kr. – 65.000 kr. |
Husk, at det er generelle tal, og at afgiften kan variere på den enkelte bil, hvis den for eksempel har væsentligt mere udstyr.
Andre EU-lande end Danmark har lavere momssatser på biler – Tyskland har f.eks. 19% moms. Derfor kan man spare penge ved at importere en brugt BMW iX3 fra Tyskland eller andre EU-lande. Den tyske stat har i en årrække givet statstilskud på (op til) 9.000 euro til tyskeren, som køber en fabriksny elbil. Den lavere moms, BAFA-tilskuddet og den større konkurrence på det tyske brugtvognsmarked, betyder at der potentielt kan være flere tusinde kroner at spare, ved at importere en lettere brugt BMW iX3 fra Tyskland.
Du kan altid få et bindende svar på registreringsafgiften ved at bestille en forhåndsvurdering fra Quickimport.dk
Vores eksterne bilagenter kan hjælpe dig med at finde og købe din elbil i udlandet. Se mere om Bilagent.
Læs om afgiften på andre populære elbiler her.
Her kan du se afgiften på andre modeller fra BMW: