En BMW iX2 har typisk en registreringsafgift på 5.000 kroner til 75.000 kroner, hvis den importeres brugt i 2025.
Model | 2024 |
IX2 eDrive20 | 5.000 kr. – 40.000 kr. |
IX3 xDrive30 | 20.000 kr. – 75.000 kr. |
De fleste andre (el)bilproducenter har jo egentlig en crossover i deres modelprogram.
Sådan en elbil havde BMW ikke, indtil lanceringen af BMW iX2.
Modellen blev fremvist første gang på Japan Mobility Show i oktober 2023, og så officielt dagens lys, og det danske marked, i foråret 2024.
Hvis man ser på de designmæssige linjer så repræsenterer den sammen udtryk, som man ser hos BMW X4 og X6.
iX2 er bygget på samme platform som iX1, UKL2.
Afgiften varierer afhængigt af bilens specifikationer såsom model, årgang, ekstraudstyr og kilometerstand, samt hvornår den første gang blev registreret. Jo senere registreringsdatoen er, desto højere vil afgiften sandsynligvis være på grund af afgiftsændringer.
Husk, at det er generelle tal, og at afgiften kan variere på den enkelte bil, hvis den for eksempel har væsentligt mere udstyr.
Andre EU-lande end Danmark har lavere momssatser på biler – Tyskland har f.eks. 19% moms. Derfor kan man spare penge ved at importere en brugt BMW iX3 fra Tyskland eller andre EU-lande. Den tyske stat har i en årrække givet statstilskud på (op til) 9.000 euro til tyskeren, som køber en fabriksny elbil. Der kan potentielt kan være flere tusinde kroner at spare, ved at importere en lettere brugt BMW iX2 fra Tyskland.
Du kan altid få et bindende svar på registreringsafgiften ved at bestille en forhåndsvurdering fra Quickimport.dk
Vores eksterne bilagenter kan hjælpe dig med at finde og købe din elbil i udlandet. Se mere om Bilagent.
Læs om afgiften på andre populære elbiler her.
Her kan du se afgiften på andre modeller fra BMW: