← Tilbage til menu
taneli-lahtinen-tG5TwCXg0bw-unsplash-800

Bilagent →

Jeg vil gerne have hjælp til at finde og importere min drømmebil.

Hjemtransport

Hjemtransport →

Skal vi transportere din drømmebil til Danmark?

coc

COC-dokument →

Jeg vil gerne bestille et COC-dokument på min bil.

← Tilbage til menu
← Tilbage til menu
taneli-lahtinen-tG5TwCXg0bw-unsplash-1980

All inclusive →

Vi finder og importerer din drømmebil fra udlandet. Se mere og bestil her.

price

Priser →

Se vores priser, og få et overblik over indholdet i de enkelte produkter.

tjekliste

Proces →

Se processen fra bestilling af All Inclusive til bilen står i din indkørsel.

office2

Indkøbsspecialister →

Vi hjælper danskere med at finde, købe og importere drømmebilen nemt og sikkert.

← Tilbage til menu
← Tilbage til menu

Udvalgte artikler

Vi har samlet erfaringer fra vores medarbejdere, partnere samt kunder. Det er blevet til denne guide, til dig som selv vil købe og hente en bil i Tyskland.
Går du med tanker om at importere en elbil, men er i tvivl om hvad afgiften er på din drømmebil? Vi kan hjælpe dig rigtig godt på vej med at finde svaret.
Vi giver dig her en gennemgang af, hvordan du importerer en bil fra Tyskland i fem nemme trin.
Den nye registreringsafgift i Danmark fra 2021 er baseret på bilens CO2-udledning. Hvad betyder det for dig? Læs mere her.
Hvis du vil købe en fabriksny bil i udlandet, skal du betale moms og afgift på bilen. Her kan du læse, hvordan du skal gøre og hvad det koster. Bemærk, at artiklen mest handler om elbiler, da det er her man kan spare penge på at importere fabriksnye biler.
← Tilbage til menu
← Tilbage til menu
quickimport

Om os →

Læs mere om QuickImport og hvad det er vi kan gøre for dig.

synshaller

Synshaller →

Her kan du finde alle vores partner synshaller.

kontakt-os

Kontakt os →

Har du brug for hjælp? Så hjælper vi gerne.

← Tilbage til menu

Guide til køb og import af bil fra Tyskland og EU

Vi har samlet erfaringer fra vores medarbejdere, partnere samt kunder. Det er blevet til denne guide, til dig som selv vil købe og hente en bil i Tyskland.
Import af bil eller MC

Guiden bliver løbende opdateret, hvis vi får nye informationer. Sidste opdatering var 14. august 2024.

Denne guide er til dig, som enten selv vil tage til Tyskland og købe en brugt bil, eller som gerne vil købe en bil i Tyskland, Holland, Belgien, Frankrig og andre EU-lande (læs også vores specifikke guide til Norge og Sverige). Den er baseret på QuickImports erfaringer fra egne medarbejdere, og tilbagemeldinger og erfaringer fra de mange tusinde kunder, som QuickImport siden 2012 har hjulpet med at importere en bil eller motorcykel.

Vi håber, at du vil drage fordel af guiden. Husk, at der kun er tale om gode råd – alle køb er individuelle, og vi tager forbehold for, at der kan opstå uforudsete problemstillinger undervejs. Vi har udover denne guide skrevet en lidt kortere udgave til elbiler. Du kan dog med fordel også bruge denne guide til elbiler og plug-in hybrider, da den løbende indeholder mere relevant information om køb af elbiler.

Helt overordnet er der nogle ting, som du skal tage stilling til.

      • Vil du selv stå for importen af køretøjet eller vil du have os vores eksterne bilagenter til at stå for hele processen?

      • Vil du købe en bil i udlandet for at spare penge, eller har du svært ved at finde den bil, som du gerne vil købe, på det danske marked?

      • Vil du bruge en virksomhed til at tjekke bilen og papirer etc. igennem for dig, og vil du have den hentet hjem via en autotransportservice?

      • Er bilen nyere/næsten ny, så det kan lade sig gøre at gennemføre handelen uden at tjekke bilen i detaljer på fysisk lokation?

      • Er forhandleren troværdig og autoriseret, så du trygt kan handle på afstand og overføre penge til forhandleren?

      • Er der COC-dokument med bilen, så du kan få den toldsynet i Danmark (på tysk EG-übereinstimmungsbescheinigung)?

    Kan det betale sig at importere en bil fra Tyskland?

    Det spørgsmål får vi meget tit fra kunder hos QuickImport. Det kan ofte være svært at svare på – i nogle tilfælde, kan man spare virkelig mange penge på at købe en bil syd for grænsen. I andre situationer, kan det ikke betale sig, med mindre man ikke kan finde en konkret udstyrsmodel eller farve på det danske marked.

    Man kan helt overordnet sige, at i øjeblikket (2024) har den lavere tyske momssats på 19% i kombination med de meget lave danske afgifter på elbiler medført, at det især kan betale sig at hente en nyere elbil hjem fra Tyskland. Den tyske moms er kun 19% (hvor den danske momssats er 25%) og derfor sparer du både moms og den avance, som den danske forhandler tjener på salg. Derudover har de tyske producenter i øjeblikket en overproduktion af især elbiler, og der står op mod 120.000 nye biler i Tyskland, som ikke er solgt. Dette gør elbiler markant billigere i Tyskland end i andre lande. Læs mere om elbilsfinten. Det er ikke unormalt, at du kan spare mellem 30.000 og 100.000 kr. på en lettere brugt elbil fra Tyskland. Også Holland, Belgien og Frankrig er lande, hvor du kan spare penge på at købe din elbil. Læg dertil, at en brugtvognsforhandler i f.eks. Tyskland ofte har en lavere avance end en dansk brugtvognsforhandler.

    Derudover er der i øjeblikket penge at spare på plug-in hybrid biler, som udleder maksimalt 49 gram CO2 efter WLTP-normen, da afgiften er blevet sat ned i Danmark for disse biltyper. Det kan du læse mere om herJo dyrere elbil, jo højere besparelse. Det samme gælder for plug-in hybrider.

    Andre biltyper (benzin/diesel) kan du også spare penge på, men her kan billedet være meget broget. Nogle gange kan man spare meget, og andre gange opnår du ingen besparelse. Man kan sige, at vi generelt oplever, at der ikke er store besparelser på ældre køretøjer. Men til gengæld er udvalget meget større i Tyskland, bilerne har mere ekstraudstyr, og de er ofte i bedre stand og har kørt mindre end tilsvarende brugte biler i Danmark.

    Husk, at en importbil altid skal være brugt, det vil sige den skal have kørt mere end 6.000 kilometer, og være ældre end 6 måneder fra 1. registreringsdato på leveringstidspunktet, for at du kun skal betale moms på den tyske side. Dette skyldes varernes fri bevægelighed i EU – at du som privatperson må købe en brugt vare i et andet EU-land, og dermed kun betale moms i det land, du køber bilen i.

    Find dit køretøj

    Tyskland og andre lande er store markeder i forhold til Danmark. Her er der langt bedre muligheder for at finde en god brugt bil i den rigtige farve, med det rigtige udstyr og til en fornuftig pris.

    Der er forskellige websites, som du kan bruge til din søgning.

        • Mobile.de – Tysklands største website indenfor brugte køretøjer.

        • Autouncle.de – Indekserer annoncerer fra de andre platforme, og giver et godt overblik.

      Hvis du ikke tidligere har prøvet at købe i udlandet, anbefaler vi dig at finde en bil hos en tysk forhandler eller at benytte en af vores eksterne bilagenter. Hvis man ikke har prøvet det før, kan det være trygt og sikkert at få en bilagent på. Ved køb af Bilagent vil vores eksterne købsrådgivere finde en bil til dig på det europæiske marked. Vi kan ofte skaffe bilen billigere end du selv kan, da vi har indkøbsaftaler og kontakter i flere lande.

      Hvis du selv vil gå videre med søgningen, så er her nogle gode råd:

      Overordnet bør forhandleren have været på Mobile.de (eller andet website) i mindst ét år, og forhandleren skal have nogle brugeranmeldelser. Derudover bør forhandleren have en vis mængde biler til salg, så det er en forhandler af en vis størrelse.

      Pas på med fup-annoncer, som vi desværre ser med jævne mellemrum. Fælles for disse annoncer er ofte, at bilerne er prissat alt, alt for billigt (ofte 10 – 30.000 euro), de er som regel privatpersoner/fakeprofiler som kopierer andre etablerede forhandlere, og de slettes ofte igen i løbet af få timer eller dage. Formålet er at få private købere til at overføre et depositum for en bil, som ikke findes. Så vær varsom. Tjek altid det domæne, som du modtager mails fra, og besøg websitet. Prøv at ringe til nummeret på websitet, så du er sikker på, at der er et reelt firma i den anden ende.

      Når du har fundet dit køretøj, anbefaler vi altid, at du starter med en forhåndsvurdering af registreringsafgiften, inden du fortsætter processen, så du får et overblik over totaløkonomien inden du bruger for mange ressourcer på projektet. Du kan bestille en forhåndsvurdering på QuickImport.dk. Den koster 299 kroner, hvis det drejer sig om en benzin-, diesel- eller plugin-hybrid-bil, og 0 – 299 kroner, hvis det er en elbil. Vurderingerne er bindende i 30 dage, så du er sikker på at det ikke kan blive dyrere. Klik her for at bestille en forhåndsvurdering af plugin-, benzin-, dieselbil eller forhåndsvurdering af elbil.

      Vil du have hjælp, eller vil du selv købe?

      Mange af vores kunder vælger selv at stå for forhandling med sælger og betaling for bilen. Det er nemmere, jo nyere bilen er, da nyere biler ofte ikke har skjulte fejl og mangler i samme grad, som brugte biler har. Ofte ser vi, at elbiler med 0 – 4 år på bagen med fordel kan købes af en tysk forhandler, og handlen kan klares online. Vælger du denne vej, så kan QuickImport hjælpe dig med hjemtransport af bilen fra Tyskland, Holland, Belgien og Sverige. Et godt råd er at vælge en forhandler, som er stor og/eller autoriseret, og helst ikke en privat sælger, hvis du vil overføre penge via IBAN/SWIFT.

      Hvis du vil have hjælp til købsprocessen, kan du ved køb af Bilagent  hjælp til alt fra fremsøgning af bil til forhandling med sælger og hjemtransport. Vi har professionelle, eksterne bilagenter, som kan supportere dig i hele købsprocessen. 

      Hvis du derimod selv kan håndtere at tage kontakt til forhandleren og indgå en handel med forhandleren i Tyskland, herunder overføre beløbet til forhandler via IBAN/SWIFT, kan du typisk spare salæret til en indkøbsrådgiver. Hvis du vælger selv at stå for købet, kan du få transporteret bilen hjem via QuickImport til en synshal nær dig.

      Den indledende kontakt til den tyske sælger

      Du har fundet bilen eller motorcyklen, og måske har du allerede fået en forhåndsvurdering af registreringsafgiften fra QuickImport.
      Ring som det første til den tyske sælger og få en snak om køretøjet, eller skriv en email. Spørg, om der er gyldig TÜV (bilsyn, hvis bilen er en vis alder), og om han vil gå ned i pris. Bed sælger om at sende billeder af begge dele af den originale registreringsattest/Fahrzeugbrief (Teil 1. og Teil 2.), så du ved, at de findes. Spørg til COC-dokument – på tysk hedder det “EG-übereinstimmungsbescheinigung”. Det er vigtigt, at COC-dokumentet er til stede, da du som regel skal bruge det for at toldsyne bilen i Danmark.

      Det kan være en god idé at anmode sælger om en brugtvognsattest på køretøjet eksempelvis fra TÜV eller Dekra, hvis der er tale om en brugt bil. Alternativt, så bed sælger om at sende en masse “close-up”-billeder af bilen. Hvis det f.eks. er en cabriolet, så bed sælger om at sende video af, at kalechen åbner og lukker korrekt. Bed om at få videoer, hvor bilen filmes tæt på.

      Generelt kan det være en god idé at bede om at få tilsendt en købskontrakt/slutseddel på den pris, sælgeren i første omgang har indvilget i. Det binder dig ikke på nogen måde, så længe du ikke har skrevet under, men i praksis, er der en del sælgere, som ”reserverer” køretøjet, så det ikke bliver solgt, mens du venter på en brugtvognsattest, eller mens du er på vej ned for at gennemføre købet. Hvis køretøjet ikke lever helt op til dine forventninger, kan du altid fortsætte forhandlingen, når du har set køretøjet eller modtaget en brugtvognsattest. Det er meget normalt ved nyere køretøjer (f.eks. elbiler), at tyske forhandlere forlanger et depositum for at reservere bilen.

      Derudover er det vigtigt at tjekke følgende forhold ved at spørge sælger: Er bilen tyskfødt, dvs. registreret i Tyskland fra ny? Har bilen været en rygerbil? Har bilen været tidligere skadet? Hvis ja, bed om skadesrapport. Bed om fuld oversigt over alle ridser/skrammer/stenslag osv. Har bilen fabriksgaranti? Er der dokumentation for overholdt service?

      For ældre biler, som du selv tager ned og henter: Du kan risikere at møde en bil, som slet ikke er den bil, som annoncen viste, eller som mangler papirer. Det kan være den er i væsentligt dårligere stand, end du forventede. Det kan også være, at den har været skadet. Oplever du dette, så lad være med at købe den. Vend dig om, og tag tilbage til Danmark.
      Det kan vise sig at være en rigtig dårlig beslutning, hvis man køber en ringe bil, fordi man ikke vil komme tomhændet hjem. En god idé til at undgå denne situation er at finde en ”plan B” inden man tager afsted – lokalisér en lignende bil hos en anden forhandler i samme område, så du har et alternativ, hvis den bil, du besigtiger, ikke er god nok.

      Betaling til forhandler/sælger i Tyskland

      Det mest normale er at modtage købskontrakt fra sælger, og overføre beløbet med SWIFT/IBAN international bankoverførsel 2 – 3 hverdage inden du tager ned og henter bilen, eller inden du har bestilt hjemtransport. Bemærk, at du bør være varsom med at overføre penge til private sælgere. Bankoverførsel anbefaler vi, når der er tale om en stor autoriseret forhandler eller en stor forhandler, og hvis der er tale om en nyere bil, hvor du har modtaget en DEKRA-rapport med dokumentation for stand, eller anden detaljeret gennemgang af bilens stand (så du ikke møder ubehagelige overraskelser, når du skal hente bilen).

      Hvis du i stedet vælger at medbringe kontanter (det ser vi efterhånden meget sjældent), kan det være en udfordring for mange at medbringe større beløb i kontanter (Bemærk: Hvis man udrejser med 10.000 Euro eller derover skal det meddeles til SKAT).
      QuickImport anbefaler aldrig at overføre penge til private, som du ikke kender eller har tillid til. Hvis du overfører penge, så vær meget forsigtig. Vi ser ofte en model, hvor man mødes med en privat sælger, og derefter sætter en international bankoverførsel i gang som hasteoverførsel. Visse danske banker (f.eks. Danske Bank) kan faktisk sende penge via SEPA (tysk straksoverførsel) på ganske få timer eller én hverdag, afhængig af hvor tidligt på dagen, overførslen igangsættes.

      Finansiering af bilen

      Generelt kan det være en udfordring at optage et traditionelt billån i banken eller via et finansieringsselskab, hvis du selv skal købe en bil i udlandet. De fleste banker kræver, at du kan fremvise en slutseddel fra en dansk sælger, typisk en forhandler. Køber du via en dansk forhandler, kan du få et billån med 20% udbetaling, men det er også ofte forbundet med store gebyrer og provisioner til forhandleren.

      Hvis du selv vil købe i udlandet, skal du enten have midlerne, eller prøve at optage et lån i eksempelvis friværdi i din bolig. Du kan også spørge banken om du må optage et billån uden pant, eller om du kan få en mellemfinansiering indtil bilen står i dit navn, så banken efterfølgende optager pant i bilen og opretter et billån.

      Andre alternativer til at finansiere bilen:

      AL Finans Grønt Billån, Santander Consumer Bank Billån, Danske Bank Billån eller lignende billån (købekontrakt eller løsørepant) – Dette er den mest udbredte måde at finansiere (el-)bilen på. Denne finansieringsform kræver, at man skal købe bilen af en dansk forhandler. Ofte er det lidt dyrere at købe hos en dansk forhandler, da forhandleren skal betale dansk (forskels-)moms.

      Coop Bank – Coop tilbyder billån uden sikkerhed med pant i bilen. Derfor er det ofte muligt at finansiere dit billån gennem Coop Bank, hvis du selv importerer en bil. Renten er rimelig, og der gives rabat på elbiler og plug-in hybrider i oprettelsesomkostningerne. Se beregneren her

      Din egen bank – hvis du køber en bil i udlandet, kan du ofte få finansiering gennem egen bank. Kontakt din bank og hør, hvad de kan gøre for dig. Prøv at spørge ind til muligheden for en mellemfinansiering, så du kan betale den tyske sælger, inden bilen registreres i Danmark.

      En alternativ mulighed er flexleasing. Flexleasing er en udbredt måde at finansiere en dyrere importeret bil på. Men det kan bedst betale sig, hvis afgiften er høj, og hvis du ikke ved hvor længe, du ønsker at eje bilen. Ved flexleasing minimerer du nemlig risikoen for værditab, da leasingselskabet ikke betaler den fulde registreringsafgift, men derimod betaler forholdsmæssig registreringsafgift for den periode, hvor bilen har danske nummerplader på.

      Tjek af bilen i Tyskland

      Hvis du har valgt selv at hente bilen, skal du være rigtig skarp. Tag dig god tid, og tjek bilen og papirerne grundigt igennem, før du betaler sælger.
      Du kan bruge denne tjekliste (nogle af disse punkter er kun relevante for benzin/diesel biler):

          • Tjek registreringsattesten på bilen. ”Teil 1” og ”Teil 2” skal altid være til stede i original stand (aldrig i fotokopier). Der må ikke mangle den ene del af registreringsattesten, da du i så fald får problemer med at indregistrere i Danmark, og da det kan betyde, at der er restgæld i bilen. Du kan også støde på ikke-tyske køretøjer i Tyskland f.eks. med italienske papirer, og de italienske (eller ikke-tyske) papirer kan mangle data såsom brændstofforbrug, egenvægt og EU-typegodkendelsesnummer, hvilket kan betyde merudgifter for dig i form af krav om køb af dataerklæring i Danmark. Husk at der også skal være et COC-dokument på bilen, så du kan få den toldsynet i Danmark.

          • Tjek at bilen er registreret i Tyskland første gang (ikke re-import fra f.eks. USA). Tjek at bilen ikke er rygerbil.

          • Tjek at stelnummer på papirerne stemmer overens med stelnummer på bilen.

          • Tjek servicebog og servicehistorik – ser det realistisk ud, og kan sælger dokumentere kilometerstanden? Der kan være spolet på kilometerstanden, så vær særlig opmærksom her.

          • Tjek stand på bilen. Passer niveauet af slitage på sæder, gearknap, rat og diverse knapper (tjek især førersæde) med kilometerstand og alder?

          • Tjek alle ”felter” i lakken, kig på én skærm/dør/panel af gangen. Kig efter ridser/buler. Kig efter ”appelsinhud” og farveforskelle i lakken. Dette kan være tegn på at bilen har haft tidligere skader, som er blevet udbedret. Hvis bilen har været skadet, så bed om at se skadesrapporten.

          • Kig på om motorhjelm og skærme ”flugter” med hinanden. Åbn alle døre og tjek at de åbner uden modstand. Åben bagagerum og løft bunden og tjek svejsningerne og tjek for rust.

          • Tjek forrude for stenslag og revner.

          • Tag en køretur. Hold øje med kontrollamper der lyser. Lyt til motor og gearkasse efter mislyde. Tjek bremser.

        Hvis der er tale om en nyere elbil, købes bilen ofte fra distancen. Her kan du få den tyske sælger til at bekræfte disse ting:

            • Service ist nicht fällig (min 10.000 km.) / min. 6 Monate (service er ikke aktuel før om mindst 10.000 km / 6 måneder)

            • Felgen haben keine Kratzer / wenn ja, bitte fotos Schicken (fælge har ingen ridser)

            • Erstzulassung in Deutschland (er tysk registreret 1. gang og dermed EU-typegodkendt)

            • Reifen haben 5-6 mm. Profil und sind OK (Sommerreifen) (sommerdæk har mindst 5-6 mm. slidbane)

            • Nichtraucher Fahrzeug (ikke-ryger)

            • Unfallfrei (ikke tidligere skadet)

            • 2 oder mehr Schlüssel (2 nøgler eller mere hvis relevant)

            • Motor ist OK (motor er OK)

            • Fahrzeug ist sauber und aufbereitet (køretøjet er rent og leveringsklart)

            • Bremsen sind OK (bremser er OK)

            • Hat der Wagen Kratzern? / wenn ja, bitte fotos Schicken (har bilen ridser/skrammer)

            • Dann noch auch, sind die Ladekabel auch dabei? (medfølger ladekabel)

            • Bremsen sollen nicht gewechselt werden die nächsten 10.000 km. (bremser skal ikke skiftes de næste 10.000 km.)

            • Felgen haben keine Kratzer (fælge har ingen ridser)

            • Alle Briefe sind dar (1+2+COC) (begge dele af registreringsattest samt COC-dokument er tilstede)

          Afhentning af bilen og hjemtransport

          Hvis du selv skal køre bilen hjem til Danmark, kan du med fordel bruge tyske prøveplader, også kaldet Kurzzeit-kennzeichen eller Überfuhrungskennzeichen. Disse midlertidige tyske nummerplader skal være gyldige i 5 dage (altid kun 5 dages gyldighed), og du må lovligt køre til Danmark på nummerpladerne, dog må du kun køre nødvendig kørsel i forbindelse med registrering/overførsel af køretøj. Du skal huske at anmelde til Motorstyrelsen, at du indrejser på udenlandske nummerplader, og printe en kvittering inden du indrejser.

          Prøvepladerne kan du købe på et tysk motorkontor, også kaldet KFZ-Zulassungsstelle. Du skal medbringe de originale dokumenter på køretøjet, dit kørekort/pas, sygesikringskort, årsopgørelse fra SKAT, gyldig TÜV (syn), samt de tyske nummerplader, hvis køretøjet ikke er afmeldt i Tyskland.
          For at finde nærmeste motorkontor, kan du bruge denne hjemmeside: www.strassenverkehrsamt.de.

          Du kan også få den tyske sælger til at hjælpe med at skaffe prøvepladerne. Mange tyske sælgere er ofte hjælpsomme i processen. Dette kan med fordel aftales på forhånd. Du kan også bestille prøveplader og få dem leveret til forhandleren, så de er klar, inden du kommer. 

          Hvis du handler med en privat sælger i Tyskland, er det ofte muligt at få lov til at indrejse på såkaldte sælgerplader – det vil sige, at den tyske sælger giver dig lov til at køre hjem på dennes nummerplader, så du slipper for at skulle anskaffe prøveplader. Her skal du være særlig opmærksom på, at disse plader skal afmeldes igen i Tyskland. Normal procedure er, at grundet en EU-forordning om dobbeltregistrering i EU-lande, har Danmark pligt til at give Tyskland besked om, at køretøjet er registreret i Danmark. Det foregår ved, at når du indregistrerer den tyske bil i Danmark i en synshal, afleverer du de originale registreringsattester til synsmanden. Synsmanden sender dem til Motorstyrelsen i Danmark, som herefter giver Tyskland besked om at køretøjet er registreret i Danmark. Herefter afmeldes pladerne i det tyske system automatisk. Vi anbefaler dog, at man samtidig med denne proces (kan tage op til 2 måneder), aftaler med sælger at man sender de tyske nummerplader retur i en konvolut, sammen med bevis for registrering i Danmark. På denne måde kan den tyske sælger bevise, at køretøjet nu er registreret i Danmark, og det giver den tyske sælger mere “ro i maven”. Et andet godt tip er at afmelde forsikringen selv, det kan gøres ved at den tyske sælger kontakter forsikringsselskabet.

          Bemærk: Man må ikke køre fra Tyskland til Danmark med danske prøvemærker fra SKAT.

          Du kan også bestille en transport af bilen fra tysk forhandler til dansk synshal eller værksted gennem QuickImports transportservice.
          For en almindelig personbil koster det mellem 4.000 og 10.000 kroner inkl. moms, alt efter hvor i Tyskland køretøjet befinder sig. For at kunne bestille transport af bilen gennem QuickImport, skal du have afsluttet handlen med tysk forhandler. Der er deadline for bestilling ugentligt torsdag kl. 8.00. Bilen ankommer mandag eller tirsdag 10 – 11 dage senere. Hvis du bruger en autotransport, skal du købe danske prøvemærker, så du kan køre til toldsyn. Prøvemærker kan bestilles via motorregister.skat.dk og du kan vælge afhentning i synshallen (oversigt over udleveringssteder). Synsmanden printer dem for dig, så de er klar til at blive sat på bilen. Nogle synshaller har såkaldte faste prøveskilte, det vil sige egne nummerplader, så du ikke behøves at bestille prøvemærker. Spørg synshallen inden du booker eller se nærmere information omkring vores partnersynshaller.

          Du kan bestille autotransport gennem QuickImport her.

          Bemærk: Når du indrejser med et køretøj til Danmark, er det vigtigt, at du anmelder det til SKAT. Dette er ikke nødvendigt, hvis du indrejser på udenlandske korttidsplader/prøvemærker eller hvis du bruger autotransport til at få køretøjet til Danmark.

          Toldsyn i Danmark og registreringsafgift

          Når du køber bil i udlandet, skal den kunne godkendes til syn og toldsyn i Danmark, og der skal være alle tekniske data til rådighed for synsmanden. Det er ofte, at der ikke er nok data på registreringsattesten fra et andet EU-land. Derfor er det ofte nødvendigt med et COC-dokument, som står for Certificate of Conformity. Dette gælder især nyere biler, elbiler, plug-in hybrid biler samt biler fra Frankrig, Spanien, Østlande m.v.. Her skal du altid have COC-dokument med fra sælger for at kunne toldsyne den i Danmark. Du kan også købe et COC-dokument via den danske importør eller via EuroCoc, som QuickImport samarbejder med. Benyt rabatkoden Quick10 og få €10 i rabat på COC-dokumentet.

          Hvis der er tale om en ældre registreringsattest, eller hvis der mangler EU-typegodkendelsesnummer, vægttal eller andet, kan det være nødvendigt at fremskaffe en dataerklæring, og/eller køre til vejning med bilen.
          Hvis du er i tvivl, så kontakt din lokale synsmand og vis ham dokumenterne, så vil han kunne svare på om der mangler dokumentation (og hvilken dokumentation du mangler) for at kunne godkende og oprette bilen i det danske motorregister.

          Når du er kommet til Danmark skal du køre bilen til toldsyn i en synshal. Vi anbefaler, at du bruger en QuickImport partnersynshal. En partnersynshal ved præcis hvad der skal ske, og de er vant til at toldsyne biler ved import.
          Når bilen er toldsynet, skal du sende sagen ind til QuickImport her (elbil), hvis du ikke allerede har gjort det i forvejen. Dette kan du også gøre direkte fra synshallen.

          Hvis du har fået en forhåndsvurdering, skal du blot ringe os op på 71994747, og oplyse dit Quick ID. Du kan blive i synshallen efter toldsynet, mens QuickImport beregner den endelige afgift. Herefter modtager du en mail med indbetalingsoplysninger, og du kan igangsætte en straksoverførsel. Så snart betalingen er registreret, vil synsmanden hjælpe dig med at indregistrere bilen på danske nummerplader.

          Bemærk: Hvis køretøjet sidst har været registreret i et ikke EU-land, skal du til en motorekspedition for at hente nummerplader.

          Afmelding i Tyskland

          Hvis bilen ikke er afmeldt i Tyskland, og du har fået lov at køre hjem på sælgers tyske plader, skal du huske, at bilen skal afmeldes i Tyskland. Vi anbefaler altid, at man selv står for afmeldingen. Afmeldingen i Tyskland kan foretages online, hvis en tysker har oprettet sin bruger. For at foretage en afmelding af tyske nummerplader online, skal man bruge den originale registreringsattest (fahrzeugbrief) samt dokumentation for, at køretøjet er registreret i Danmark. Der er et felt, som skal skrabes på registreringsattesten. Du kan også lave en aftale med den tyske sælger, og så sende nummerplader og kopier af dansk registreringsattest retur til Tyskland efterfølgende.

          Du er nu ejer af en importeret bil eller motorcykel!

          Picture of Jens Peter Larsen

          Jens Peter Larsen

          Jens Peter Larsen er direktør og værdifastsætter med over 10 års erfaring. Peter kan kontaktes på mail@quickimport.dk

          Flere blogposter

          Import af bil og MC
          Jens Peter Larsen

          Betal afgift på fabriksny bil – sådan gør du.

          Hvis du vil købe en fabriksny bil i udlandet, skal du betale moms og afgift på bilen. Her kan du læse, hvordan du skal gøre og hvad det koster. Bemærk, at artiklen mest handler om elbiler, da det er her man kan spare penge på at importere fabriksnye biler.

          Læs mere »