En Renault Megane E-Tech har en registreringsafgift på 0 kr., hvis den importeres brugt i 2024.
Bilen fås med både 40 og 60 kW batteri og med flere tilbud af udstyrspakker. Rækkevidden på 60 kW batteriet ligger på ca. 450 kilometer, hvilket er flot for et forholdsvist lille batteri sammenlignet med konkurrenterne. Renault Megane E-Tech skiller sig ud fra mængden ved at den leveres med en indbygget 22 kW lader, som er det dobbelte af standarden på markedet. Uanset hvilken batteri- og udstyrskonfiguration du vælger at gå med, vil nyprisen ikke ramme afgiftsgrænsen, og bilen vil derfor være afgiftsfri.
Andre EU-lande end Danmark har lavere momssatser på biler – Tyskland har f.eks. 19% moms. Derfor kan man spare penge ved at importere en brugt Renault Megane E-Tech fra Tyskland eller andre EU-lande. Den tyske stat har i en årrække givet statstilskud på (op til) 9.000 euro til tyskeren, som køber en fabriksny elbil. Den lavere moms, BAFA-tilskuddet og den større konkurrence på det tyske brugtvognsmarked, betyder at der potentielt kan være flere tusinde kroner at spare, ved at importere en lettere brugt Renault Megane E-Tech fra Tyskland.
Du kan altid få et bindende svar på registreringsafgiften ved at bestille en forhåndsvurdering fra Quickimport.dk
Vores eksterne bilagenter kan hjælpe dig med at finde og købe din elbil i udlandet. Se mere om Bilagent.
Læs om afgiften på andre populære elbiler her.
Her kan du se afgiften på tilsvarende modeller: