En Polestar 2 har typisk en registreringsafgift på mellem 0 kr. og 28.000 kr., hvis den importeres brugt i 2024.
Polestar ankom til det danske marked i 2021, og er en efterkommer af Volvo. Begge mærker er i dag ejet af Geely koncernen. Polestar 2 fås i varianterne Standard Range FWD, Long Range FWD og Long Range AWD. Sikkerheden er i top og kombineret med god rækkevidde, og et stilfuldt design, gør det Polestar 2 til en attraktiv elbil på markedet.
Afgiften kan variere alt afhængigt af model, årgang, ekstraudstyr, kilometerstand og 1. registreringsdato. Grundet løbende prisstigninger fra Polestar vil afgiften potentielt være højere jo senere registreringen er foretaget 1. gang. Standard Range FWD vil i de fleste tilfælde være afgiftsfri. Den mest populære model er dog med afstand Long Range AWD, som ligeledes vil være afgiftsfri ved et mellem udstyrsniveau. Ved et højt udstyrsniveau vil afgiften typisk være op til 28.000 kr.
Andre EU-lande end Danmark har lavere momssatser på biler – Tyskland har f.eks. 19% moms. Derfor kan man spare penge ved at importere en brugt Polestar 2 fra Tyskland eller andre EU-lande. Den tyske stat har i en årrække givet statstilskud på (op til) 9.000 euro til tyskeren, som køber en fabriksny elbil. Den lavere moms, BAFA-tilskuddet og den større konkurrence på det tyske brugtvognsmarked, betyder at der potentielt kan være flere tusinde kroner at spare, ved at importere en lettere brugt Polestar 2 fra Tyskland.
Du kan altid få et bindende svar på registreringsafgiften ved at bestille en forhåndsvurdering fra Quickimport.dk
Vores eksterne bilagenter kan hjælpe dig med at finde og købe din elbil i udlandet. Se mere om Bilagent.
Læs om afgiften på andre populære elbiler her.