En Volkswagen ID.7 har typisk en registreringsafgift på 20.000 kroner til 65.000 kroner, hvis den importeres brugt i 2025.
Gennem tiden har Volkswagen Passat været en af VW-koncernens mest populære biler, en regulær storsællert.
Derfor skal der naturligvis også være elektrisk pendant, til samme publikum. Den pendant hedder Volkswagen ID.7, og for at understrege, hvor sammenlignelige de to modeller egentlig er, så er VW’s nyeste udgave af Passaten (B9) 4.917 millimeter lang, mens ID.7 måler 4.961 millimeter.
Volkswagen ID.7 har fået en bekendt platform at arbejde med, da den deler MEB-platformen med populære modeller som Skoda Enyaq, Audi Q4 e-tron og VW ID.4.
Afgiften kan variere afhængigt af model, årgang, ekstraudstyr og kilometerstand, ligesom første Afgiften beregnes ud fra flere faktorer såsom model, årgang, ekstraudstyr og kilometerstand, samt bilens første registreringsdato. Da afgifterne ændres løbende, vil en senere førstegangsregistrering typisk resultere i en højere afgift.
Model | 2024 |
ID.7 Tourer | 20.000 kr. – 50.000 kr. |
ID.7 GTX | 50.000 kr. – 65.000 kr. |
Andre EU-lande end Danmark har lavere momssatser på biler – Tyskland har f.eks. 19% moms. Derfor kan man spare penge ved at importere en brugt Volkswagen ID.7 fra Tyskland eller andre EU-lande. Den tyske stat har i en årrække givet statstilskud på (op til) 9.000 euro til tyskeren, som køber en fabriksny elbil. Der kan potentielt være flere tusinde kroner at spare, ved at importere en lettere brugt Volkswagen ID.7 fra Tyskland.
Du kan altid få et bindende svar på registreringsafgiften ved at bestille en forhåndsvurdering fra Quickimport.dk
Vores eksterne bilagenter kan hjælpe dig med at finde og købe din elbil i udlandet. Se mere om Bilagent.
Læs om afgiften på andre populære elbiler her.
Her kan du se afgiften på tilsvarende modeller: