← Tilbage til menu

Bilagent →

Jeg vil gerne have hjælp til finde og importere min drømmebil.

Hjemtransport →

Skal vi transporterer din drømmebil til Danmark?

COC-dokument →

Jeg vil gerne bestille et COC-dokument på min bil.

← Tilbage til menu
← Tilbage til menu

All inclusive →

Vi finder og importerer din drømmebil fra udlandet. Se mere og bestil her.

Priser →

Se vores priser, og få et overblik over indholdet i de enkelte produkter.

Proces →

Se processen fra bestilling af All Inclusive til bilen står i din indkørsel.

Indkøbsspecialister →

Vi hjælper danskere med at finde, købe og importere drømmebilen nemt og sikkert.

← Tilbage til menu
← Tilbage til menu

Udvalgte artikler

Vi har samlet erfaringer fra vores medarbejdere, partnere samt kunder. Det er blevet til denne guide, til dig som selv vil købe og hente en bil i Tyskland.
Går du med tanker om at importere en elbil, men er i tvivl om hvad afgiften er på din drømmebil? Vi kan hjælpe dig rigtig godt på vej med at finde svaret.
Vi giver dig her en gennemgang af, hvordan du importerer en bil fra Tyskland i fem nemme trin.
Den nye registreringsafgift i Danmark fra 2021 er baseret på bilens CO2-udledning. Hvad betyder det for dig? Læs mere her.
← Tilbage til menu
← Tilbage til menu

Om os →

Læs mere om QuickImport og hvad det er vi kan gøre for dig.

Synshaller →

Her kan du finde alle vores partner synshaller.

Kontakt os →

Har du brug for hjælp? Så hjælper vi gerne.

← Tilbage til menu

Registreringsafgift i 2023 – hvordan er reglerne?

I 2023 ændres registreringsafgiften på visse køretøjer. Her forsøger vi at forklare de største ændringer.

Overordnet har politikerne på Christiansborg valgt at lave en gradvis indfasning af afgifterne på grønne biler, så de hvert år stiger lidt, frem til og med 2025.

Den største stigning i 2023 er på plug-in hybrider, som stiger fra 9.000 kr. og op imod 30.000 kr. i afgift for de helt store modeller. Dette skyldes primært, at batterikapacitetsfradraget nedsættes fra 1.300 kr. til 900 kr. i 2023. Herudover øges graden af indfasning af afgiften på plug-in hybrider, så ”rabatten” på afgiften nedsættes fra 50% til 45%. 

Rene elbiler vil ligeledes opleve en stigning i afgift, dog i mindre grad end plug-in hybrider. På elbiler nedsættes batterikapacitetsfradraget ligeledes fra 1.300 kr. til 900 kr. Det store fald i batterikapacitetsfradraget er den primære årsag til, at afgiftsgrænsen sænkes fra 467.000 kr. i 2022 til 448.000 kr. i 2023. Afgiftsgrænsen rammes, når nyprisen i Danmark på en tilsvarende model, inkl. ekstraudstyr, når 448.000 kr. i 2023. Dette betyder at nogle elbiler, som før var afgiftsfritaget, kommer til at have registreringsafgift i 2023. Brugte elbiler, som er indregistreret senest i 2022, og som importeres brugt til Danmark i 2023, kan dermed stige med op til ca. 7.000 kr. i forhold til 2022.

Konventionelle biler (benzin, diesel osv.) har mindre reguleringer i afgifterne, som følge af indeksreguleringer af bundfradragene. I mange tilfælde vil det betyde en stigning eller et fald på få hundrede kroner i registreringsafgiften på brugte køretøjer.

Elbiler som går fra afgiftsfritaget til afgiftsbelagt i 2023

Afgift i 2022 Afgift i 2023 (ca.)
2022 Tesla Model 3 RWD med metallak, 19″ fælge og anhængertræk.0 kr.2.700 kr.
2022 Mercedes-Benz EQB 300 4MATIC med metallak.0 kr.5.900 kr.
2022 Kia EV6 Long Range AWD med GT-Line, metallak, head-up display og glassoltag.0 kr.7.000 kr.

Kan det stadig betale sig at importere en elbil, selvom afgiften stiger?

Ja – helt bestemt. Det tyske statstilskud til nye elbiler fortsætter til private. Herudover er momsen i Tyskland på 19%, hvilket giver en momsbesparelse på 6% i forhold til Danmark. Derfor kan man fortsat spare tusindvis af kroner ved at købe elbil syd for grænsen.

Vi anbefaler en forhåndsvurdering af registreringsafgiften, inden du underskriver slutsedlen ved import til Danmark. Hvis du har brug for professionel rådgivning, omkring køb af elbil i udlandet, anbefaler vi QuickConsult.dk gennem hele processen.

Picture of Jens Peter Larsen

Jens Peter Larsen

Jens Peter Larsen er direktør og værdifastsætter med over 10 års erfaring. Peter kan kontaktes på mail@quickimport.dk

Flere blogposter