← Tilbage til menu
Import af elbil, sådan importerer du en elbil fra Tyskland.

AfgiftsvurderingImport af elbil →

Jeg vil gerne have danske nummerplader på en elbil fra udlandet.

volvo

AfgiftsvurderingImport af bil eller MC →

Jeg vil gerne have danske nummerplader på en bil eller motorcykel fra udlandet.

Hjælp til køb af elbil i udlandet

ServiceHjælp til køb →

Jeg vil gerne have hjælp til at finde og købe en elbil i udlandet, samt få den bragt til Danmark.

Import af bil eller MC

ServiceHjemtransport →

Jeg vil gerne have transporteret min bil fra Tyskland, Sverige, Holland eller Belgien.

Andre afgiftsvurderinger

← Tilbage til menu
← Tilbage til menu

Udvalgte artikler

michael-fousert-O63S96_qn8c-unsplash

Hvad er afgiften på en elbil fra Tyskland?

Går du med tanker om at importere en elbil, men er i tvivl om hvad afgiften er på din drømmebil? Vi kan hjælpe dig rigtig godt på vej med at finde svaret.

Import af bil eller MC

Guide til køb og import af bil fra Tyskland og EU

Vi har samlet erfaringer fra vores medarbejdere, partnere samt kunder. Det er blevet til denne guide, til dig som selv vil købe og hente en bil i Tyskland.

tesla-4730660_1280

Sådan importerer du en elbil fra Tyskland i 5 nemme trin

Vi giver dig her en gennemgang af, hvordan du importerer en bil fra Tyskland i fem nemme trin.

billede

Plug-in hybrid biler og CO2-udledning

Den nye registreringsafgift i Danmark fra 2021 er baseret på bilens CO2-udledning. Hvad betyder det for dig? Læs mere her.

← Tilbage til menu
← Tilbage til menu
quickimport

Om os →

Læs mere om QuickImport og hvad det er vi kan gøre for dig.

synshaller

Synshaller →

Her kan du finde alle vores partner synshaller.

kontakt-os

Kontakt os →

Har du brug for hjælp? Så hjælper vi gerne.

← Tilbage til menu

Ny aftale om nedsættelse af registreringsafgiften fra 3. okt. 2017

Hvad betyder den nye registreringsafgift i 2017 for import af brugte biler?

registreringsafgift nedsættelse
Regeringen og DF er i september 2017 blevet enige om en ny registreringsafgift, som gælder fra 3. oktober 2017. Aftalen indeholder en lang række ændringer og justeringer, som generelt gør moderne biler billigere i registreringsafgift.

Registreringsafgiften er værdibaseret, og har for personbiler udgjort 105 pct. af bilens afgiftspligtige
værdi op til 106.600 kr. og 150 pct. af værdien derover. Dette ændres fra d. 3. oktober, så den lave registreringsafgiftssats fremover udgør 85 pct. Samtidig forhøjes grænsen for, hvornår der skal betales 150 pct. af bilens afgiftspligtige værdi (også kaldet skalaknækket) til 185.000 kr.

Udover ændringerne i den lave sats og skalaknækket, ændres der også i de tillæg og fradrag der gives for sikkerhedsudstyr og brændstofforbrug. Helt konkret betyder det at fradraget i den afgiftspligtige værdi for ABS og ESP som tidligere lød på henholdsvis 3750 kr. og 2500 kr. bliver fjernet, og erstattet af en stigning i fradraget for selealarmer, og et helt nyt fradrag for biler som har fået 5 NCAP stjerner. Fradraget i registreringsafgiften for selealarmer stiger fra 200 kr. til 1000 kr. per selealarm (Max 3) og for en ny bil med 5 NCAP stjerner er fradraget i registreringsafgiften 8.000 kr. som dog afskrives i takt med bilens værditab.
Til sidst forhøjes grænserne for, hvornår der opnås fradrag for god brændstoføkonomi fra 16 km/l til 20 km/l for benzinbiler og fra 18 km/l til 22 km/l for dieselbiler og tillægget til registreringsafgiften for dårlig brændstoføkonomi hver km/l bilen ligger under grænsen forhøjes fra 4.000 kr. til 6.000 kr. for en ny bil.

Alt i alt betyder det, at nye brændstoføkonomiske biler falder med op mod 60.000 kr. i registreringsafgift. Hvor meget brugte biler falder i registreringsafgift, afhænger af bilens handelspris samt værditab.

Disse karakteristika skal en bil have for at få mest ud af afgiftsnedsættelsen (brugt bil):

  • En brugt importbil skal helst køre langt på literen, gerne mere end f.eks. 20 km/liter.
  • Den skal helst have 5 NCAP stjerner, gerne 3 selealarmer.
  • Nyværdien skal være over 300.000 kr.

Ellers gælder de samme råd, som altid: Husk at en brugt bil følger et værditab, og registreringsafgiften som brugt importbil er defineret af værditabet på tilsvarende biler på det danske marked. Det betyder, at man helst skal finde en bil, som er mindst 3 år gammel fra 1. registreringsdato.

Og hvad så med de helt gamle benzinslugere og dieselosere? Stiger de meget i registreringsafgift?
Ja og nej. Hvis en bil f.eks. kører 8 km/liter, vil der komme et stort tillæg på registreringsafgiften. Men da beregningen for brugte biler sker efter værditabet, bliver tillægget meget mindre end på nye biler. Så ifølge vores beregninger har selv (meget) brugte biler, som kører under 10 km/liter, næsten samme afgift i det nye afgiftssystem som i det gamle. Så hvis din drøm er at importere en gammel Caravelle, kan dette stadig godt lade sig gøre.

Vi anbefaler, at du får en forhåndsvurdering fra QuickImport, før du går i gang med import af brugt bil. Vi laver bindende forhåndsvurderinger efter de nye afgiftsregler, som træder i kraft 3. oktober 2017.

Bestil en forhåndsvurdering her

Flere blogposter