← Tilbage til menu
Import af elbil, sådan importerer du en elbil fra Tyskland.

AfgiftsvurderingImport af elbil →

Jeg vil gerne have danske nummerplader på en elbil fra udlandet.

volvo

AfgiftsvurderingImport af bil eller MC →

Jeg vil gerne have danske nummerplader på en bil eller motorcykel fra udlandet.

Hjælp til køb af elbil i udlandet

ServiceHjælp til køb →

Jeg vil gerne have hjælp til at finde og købe en elbil i udlandet, samt få den bragt til Danmark.

Import af bil eller MC

ServiceHjemtransport →

Jeg vil gerne have transporteret min bil fra Tyskland, Sverige, Holland eller Belgien.

Andre afgiftsvurderinger

← Tilbage til menu
← Tilbage til menu

Udvalgte artikler

michael-fousert-O63S96_qn8c-unsplash

Hvad er afgiften på en elbil fra Tyskland?

Går du med tanker om at importere en elbil, men er i tvivl om hvad afgiften er på din drømmebil? Vi kan hjælpe dig rigtig godt på vej med at finde svaret.

Import af bil eller MC

Guide til køb og import af bil fra Tyskland og EU

Vi har samlet erfaringer fra vores medarbejdere, partnere samt kunder. Det er blevet til denne guide, til dig som selv vil købe og hente en bil i Tyskland.

tesla-4730660_1280

Sådan importerer du en elbil fra Tyskland i 5 nemme trin

Vi giver dig her en gennemgang af, hvordan du importerer en bil fra Tyskland i fem nemme trin.

billede

Plug-in hybrid biler og CO2-udledning

Den nye registreringsafgift i Danmark fra 2021 er baseret på bilens CO2-udledning. Hvad betyder det for dig? Læs mere her.

← Tilbage til menu
← Tilbage til menu
quickimport

Om os →

Læs mere om QuickImport og hvad det er vi kan gøre for dig.

synshaller

Synshaller →

Her kan du finde alle vores partner synshaller.

kontakt-os

Kontakt os →

Har du brug for hjælp? Så hjælper vi gerne.

← Tilbage til menu

Må din varebil ikke køre ind i København og Århus efter 1. juli 2020?

Nye regler for miljøzoner i de store byer, som træder i kraft fra 1. juli 2020, betyder at varebiler uden partikelfilter, som er registreret tidligere end 1. januar 2007, ikke længere må køre ind i København, Frederiksberg, Århus, Odense og København. I 2022 udvides forbuddet til at omfatte varebiler, som er registreret inden 2012 og som ikke har partikelfilter, og i 2025 vil forbuddet omfatte varebiler registreret inden 2016, og som ikke har partikelfilter.

Mange danskere har små varebiler, som er nedvejet efter de gamle regler, og som derfor i praksis anvendes som personbiler uden bagsæder. Dette skyldes, at vægtafgiften er meget lav på nedvejede varebiler fra før 24. april 2007.

Men skal jeg så skille mig af med min gamle varebil?

Ikke nødvendigvis. Reglerne omfatter nemlig ikke personbiler, og grundet det danske afgiftssystem, som er værdibaseret i forhold til en bils brugtværdi, kan det vise sig at være billigt at ændre bilens registrering til en personbil. Personbiler må gerne fortsat køre ind i miljøzonerne.

Mange varebiler fra 00’erne koster under 10.000 kr. i registreringsafgift at omregistrere til personbil. Derfor kan det være en god løsning, hvis du er glad for din bil, og ikke ønsker at udskifte den.

Vi ser mange beregninger, hvor registreringsafgiften ved omregistrering til personbil er helt nede på få tusinde kroner. Dette skyldes, at værdien for personbilen på markedet for meget brugte biler er lav, og når man omregistrerer fra varebil til personbil, få man fratrukket den afgift, som ligger i varebilen. Derfor kan det være en meget billig løsning.

Sådan gør du for at beholde bilen og køre ind i byerne efter 1. juli.

For at få en beregning af hvor meget det koster at omregistrere netop din varebil til personbil, kan QuickImport.dk hjælpe dig. Du kan bestille en forhåndsvurdering og vejledning her, og du kan gennemføre hele sagen via QuickImport.dk uden ventetid, så du får hvide nummerplader på med det samme efter et besøg i synshallen.

Læs mere her:

Flere blogposter