Da vi i QuickImport også har tradition for at vejlede i registreringsafgift for motorcykler har vi naturligvis også beregnet et par eksempler på import af brugt ved 150% afgiftssatsen.
Honda Goldwing 1800 fra 2007.
Registreringsafgift ved 180% sats: ca. 172.600 kr.
Registreringsafgift ved 150% sats: ca. 145.600 kr.
Besparelse på ca. 27.000 kr
Honda CBR 1000 RR fra 2009.
Registreringsafgift ved 180% sats: ca. 73.000 kr.
Registreringsafgift ved 150% sats: ca. 62.500 kr.
Besparelse på ca. 10.500 kr
Ducati Monster 695 fra 2007.
Registreringsafgift ved 180% sats: ca. 38.000 kr.
Registreringsafgift ved 150% sats: ca. 33.000 kr.
Besparelse på ca. 5.000 kr
BMW K 1600 GL fra 2014.
Registreringsafgift ved 180% sats: ca. 202.000 kr.
Registreringsafgift ved 150% sats: ca. 170.500 kr.
Besparelse på ca. 31.500 kr.
Yamaha YFZ R1 fra 2010.
Registreringsafgift ved 180% sats: ca. 102.500 kr.
Registreringsafgift ved 150% sats: ca. 83.000 kr.
Besparelse på ca. 19.500 kr
Der gælder naturligvis det samme mønster som med biler. Jo dyrere motorcyklen er, jo større vil besparelsen være. Den store forskel ligger i skala-knækket for 105% satsen som ligger på 17.430 kr og ikke som med biler ved 82.950 kr.