En BMW i7 har typisk en registreringsafgift på 200.000 kroner til 375.000 kroner, hvis den importeres brugt i 2025.
Model | 2023 – 2024 |
I7 eDrive50 | 200.000 kr. – 260.000 kr. |
I7 xDrive60 | 295.000 kr. – 375.000 kr. |
Vil du også gerne føle dig lidt som eliten, eller være Mette Frederiksen for en dag?
Så er BMW i7 det oplagte valg.
Med i7 er der garanti for ubetinget luksus, og lysten til at anskaffe sig en privatchauffør, da Soft Close, 4-zonet klima og Bowers & Wilkins Sound er standard, mens Executive-sædepakken kan tilkøbes. Den indeholder blandt andet massage- og klimasæder til bagsæderne, og for ekstra luksus, så er ”Executive Lounge Seating” selvfølgelig også en mulighed.
Med over 600 kilometer, så er rækkevidden også godkendt.
BMW i7 er Danmarks, nye, foretrukne ministerbil.
Flere faktorer påvirker afgiften, herunder bilens model, årgang, ekstraudstyr og kilometerstand, samt dens første registreringsdato. Da afgifterne justeres løbende, kan en senere registrering medføre en højere afgift.
Husk, at det er generelle tal, og at afgiften kan variere på den enkelte bil, hvis den for eksempel har væsentligt mere udstyr.
Andre EU-lande end Danmark har lavere momssatser på biler – Tyskland har f.eks. 19% moms. Derfor kan man spare penge ved at importere en brugt BMW iX3 fra Tyskland eller andre EU-lande. Den tyske stat har i en årrække givet statstilskud på (op til) 9.000 euro til tyskeren, som køber en fabriksny elbil. Der kan potentielt kan være flere tusinde kroner at spare, ved at importere en lettere brugt BMW iX2 fra Tyskland.
Du kan altid få et bindende svar på registreringsafgiften ved at bestille en forhåndsvurdering fra Quickimport.dk
Vores eksterne bilagenter kan hjælpe dig med at finde og købe din elbil i udlandet. Se mere om Bilagent.
Læs om afgiften på andre populære elbiler her.
Her kan du se afgiften på andre modeller fra BMW: