En BMW i4 har typisk en registreringsafgift på mellem 21.000 kr. og 120.000 kr., hvis den importeres brugt i 2024.
BMW i4 er baseret på 4-serien Gran Coupé og så første gang dagens lys i Danmark i 2021. BMW tilbyder to modeller i form af den baghjulstrukne i4 eDrive40 og den firehjulstrukne i4 M50. Den mest populære model er i4 eDrive40, hvor du får en markant længere rækkevidde for en grundpris på små 100.000 kr. mindre end i4 M50. Faktisk tilbyder i4 eDrive40 en rækkevidde lige i underkanten af 600 kilometer, hvilket er blandt de bedste på markedet. BMW i4 M50 tilbyder til gengæld hastighed og yderligere kørekomfort for den fartglade bilist.
Afgiften kan variere alt afhængigt af model, årgang, ekstraudstyr, kilometerstand og 1. registreringsdato. Grundet løbende prisjusteringer fra BMW er det afgørende for afgiften hvornår køretøjet er indregistreret 1. gang.
Alt afhængigt af ovenstående vil afgiften på en BMW i4 typisk være:
i4 eDrive35 | 21.000 kr. – 80.000 kr. |
i4 eDrive40 | 13.000 kr. – 101.000 kr. |
i4 M50 | 78.000 kr. – 120.000 kr. |
Husk, at det er generelle tal, og at afgiften kan variere på den enkelte bil, hvis den for eksempel har væsentligt mere udstyr.
Andre EU-lande end Danmark har lavere momssatser på biler – Tyskland har f.eks. 19% moms. Derfor kan man spare penge ved at importere en brugt BMW i4 fra Tyskland eller andre EU-lande. Den tyske stat har i en årrække givet statstilskud på (op til) 9.000 euro til tyskeren, som køber en fabriksny elbil. Den lavere moms, BAFA-tilskuddet og den større konkurrence på det tyske brugtvognsmarked, betyder at der potentielt kan være flere tusinde kroner at spare, ved at importere en lettere brugt BMW i4 fra Tyskland.
Du kan altid få et bindende svar på registreringsafgiften ved at bestille en forhåndsvurdering fra Quickimport.dk
Vores eksterne bilagenter kan hjælpe dig med at finde og købe din elbil i udlandet. Se mere om Bilagent.
Læs om afgiften på andre populære elbiler her.
Her kan du se afgiften på andre modeller fra BMW: