← Tilbage til menu
taneli-lahtinen-tG5TwCXg0bw-unsplash-800

Bilagent →

Jeg vil gerne have hjælp til at finde og importere min drømmebil.

Hjemtransport

Hjemtransport →

Skal vi transportere din drømmebil til Danmark?

coc

COC-dokument →

Jeg vil gerne bestille et COC-dokument på min bil.

← Tilbage til menu
← Tilbage til menu
taneli-lahtinen-tG5TwCXg0bw-unsplash-1980

All inclusive →

Vi finder og importerer din drømmebil fra udlandet. Se mere og bestil her.

price

Priser →

Se vores priser, og få et overblik over indholdet i de enkelte produkter.

tjekliste

Proces →

Se processen fra bestilling af All Inclusive til bilen står i din indkørsel.

office2

Indkøbsspecialister →

Vi hjælper danskere med at finde, købe og importere drømmebilen nemt og sikkert.

← Tilbage til menu
← Tilbage til menu

Udvalgte artikler

Vi har samlet erfaringer fra vores medarbejdere, partnere samt kunder. Det er blevet til denne guide, til dig som selv vil købe og hente en bil i Tyskland.
Går du med tanker om at importere en elbil, men er i tvivl om hvad afgiften er på din drømmebil? Vi kan hjælpe dig rigtig godt på vej med at finde svaret.
Vi giver dig her en gennemgang af, hvordan du importerer en bil fra Tyskland i fem nemme trin.
Den nye registreringsafgift i Danmark fra 2021 er baseret på bilens CO2-udledning. Hvad betyder det for dig? Læs mere her.
← Tilbage til menu
← Tilbage til menu
quickimport

Om os →

Læs mere om QuickImport og hvad det er vi kan gøre for dig.

synshaller

Synshaller →

Her kan du finde alle vores partner synshaller.

kontakt-os

Kontakt os →

Har du brug for hjælp? Så hjælper vi gerne.

← Tilbage til menu

Ny registreringsafgift på elbiler og plugin-hybridbiler

Hvad er registreringsafgiften ved import af en brugt elbil eller plugin-hybridbil?

QuickImport ApS er en af Danmarks største private virksomheder indenfor hjælp til import af brugte biler. Vi har tilladelse af SKAT til at fastsætte og opkræve registreringsafgift.
Vi bliver ofte spurgt, om det efter de nye afgiftsregler kan betale sig at hente en brugt elbil eller en brugt hybridbil hjem fra Tyskland, og svaret er at det kan det i mange tilfælde.

Afgifterne på elbiler og hybridbiler er faldet markant i 2017, hvor politikerne er blevet enige om følgende ændringer:

  • Den såkaldte indfasning af registreringsafgiften er rullet tilbage til 2016-niveau, hvilket betyder, at man kun betaler 20% i registeringsafgift i forhold til den ”fulde” registreringsafgift. Dette vil have effekt i 2017-2019, hvorefter afgiften stiger gradvist.
  • Derudover har man indført et batterikapacitet-fradrag, som er 1700 kroner. pr. Kwt. batterikapacitet i den afgiftspligtige værdi (den værdi, som man beregner registreringsafgiften ud fra). Dog kan man højst få fradrag op til 45 Kwt.

Afgift ved import af brugte elbiler – eksempelvis E-up! og Tesla

De nye regler betyder en markant sænkning af registreringsafgiften på både elbiler og hybridbiler, og også på brugte biler er der en stor effekt. Det betyder at adskillige af de mindre el-biler (som f.eks. E-up!), igen kan importeres til en afgift i nærheden af 0 kr når de er 2-4 år gamle.
Derudover er lempelsen af afgift på f.eks. Tesla model S og model X også markante, da disse biler har en høj batterikapacitet. Alene lempelsen i fradraget for batterikapaciteten på en model X er i nærheden af 100.000 kr. for en ny bil, og hertil kommer tilbagerulningen af afgiftssatsen til 20%.

Afgift ved import af brugte hybridbiler – eksempelvis Golf GTE og BMW i3 REX

Hvad angår hybridbiler, har det i en periode efter afgiftsstigningen slet ikke kunnet betale sig at importere en plugin-hybridbil. Nu tyder det på, at det igen er meget attraktivt at hente eksempelvis brugte BMW i3 REX til Danmark. Vores beregninger viser, at både BMW i3 og BMW i3 REX falder drastisk i registreringsafgift efter de nye regler, og at der pt. (juli 2017) er rigtig mange penge at spare på selv at finde en brugt i Tyskland.
Grunden til dette er, at hybridbiler også har fået batterikapacitet-fradraget. Nogle hybrid-biler har en meget lille batterikapacitet – f.eks. har en Volkswagen Golf GTE 1,4TSI en batterikapacitet på ca. 5,7 (hvilket giver et relativt lille nedslag i registreringsafgiften), mens en BMW i3 REX 94Ah har en batterikapacitet på 27,48, som giver et nedslag i registreringsafgiften. Dette gør BMW i3 REX (både 60 og 94Ah) til vindere efter de nye regler, da afgifterne er faldet markant.

Vi anbefaler altid, at du søger en bindende forhåndsvurdering på www.quickimport.dk inden du giver dig i kast med at hente din egen elbil eller hybridbil – vi kan give dig et præcist svar på registreringsafgiften på den (brugte) bil, som du overvejer at importere – det gælder både elbiler og plugin-hybridbiler.

Bestil en forhåndsvurdering>>

Flere blogposter